Proaktiv Kundtjänst / kundsupport / säljande kundservice / rådgivning till


Länsförsäkringar Skåne söker nu flera kollegor till sitt outbound team som tillhör kundsupporten. Outbound är en del av kundtjänsten som arbetar proaktivt med att ringa ut till kunder på den privata sidan. Länsförsäkringar är ett kundägt bolag, därmed har kundsupporten det viktigaste ansvaret att bemöta och ta hand om våra kunder på bästa sätt! Vi söker därför dig som drivs av att hålla hög kvalité i mötet med kund över telefon, som vill tillgodose våra kunders trygghet och som förstår att service och försäljning hänger ihop. Vi strävar efter att vara det försäkringsbolag som har Sveriges mest nöjda kunder.

Om tjänsten

Som medarbetare i vårt team kommer du i huvudsak att arbeta med utgående samtal. Arbeta proaktivt för att hitta en ny, alternativt bättre lösning för våra befintliga och hos icke befintliga kunder än dom redan har.  Detta innebär att du måste utgå från kundens situation och utifrån det göra en behovsanalys och skräddarsy en lösning.
Dina dagar kommer bestå av massa härliga samtal med kunder. I och med att rollen är proaktiv och kommer du ringa utgående samtal. Du skapar även kampanjer i samråd med marknad för att se till kundernas behov just nu.  Du ingår i ett dynamiskt team med hög ambition, målmedvetenhet och professionalism.

Vem är du

Länsförsäkringar Skåne söker dig som har hög servicenivå. Vi ser gärna att du arbetat med kundkontakt tidigare och gillar försäljning. Du är flytande i svenska och engelska och duktig på att kommunicera, både tal och skrift. Vidare tror vi att du är förtroendeingivande, strukturerad, målfokuserad och analytisk. För att lyckas i rollen krävs det att man har ett sinne för siffror och lätt att lära dig nya system.

Vi erbjuder dig

Inledningsvis kommer du genomgå en IDD-licensiering enligt nya EU-direktivet, vilket också är ett krav för att få arbeta med försäkringsdistribution. Du får även en gedigen introduktion där man går bredvid en kollega för att lära bland annat produktkunskap och samtalsteknik, allt för att du ska få de bästa förutsättningar att lyckas i rollen och bli en del av vårt framgångsrika team!!

Övrig information

Placering: Malmö
Arbetstider: Dagtid
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Ansvarig rekryterare: Josefine Lo Forte 
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten eller din ansökan, maila ansvarig rekryterare: josefine.loforte@nextu.se och skriv annonstiteln i rubriken.



Om Next u


Next u är rekryterings- och bemanningsföretaget som tittar på människor, inte papper. Vi vet att det är människor som gör skillnaden mellan bra företag och fantastiska företag. Det är därför vi arbetar med videobaserade tjänster. Då får du en mer rättvis bild av både kandidater och jobb - inte bara tjusiga ord i ett CV eller i en annons. För att läsa mer om hur vi jobbar, besök gärna vår hemsida www.nextu.se 

Sökord: kundservice , kundtjänst , kundsupport , kundservicemedarbetare , kundsupportmedarbetare , kundtjänstmedarbetare , support, försäkring , försäkringar , säljande , sälj , merförsäljning , försäljning , Länsförsäkringar , Länsförsäkring , service , kundcenter , teknisk support, kundservicearbetare ,  handläggare , handläggning , försäkringshandläggare , rådgivning , rådgivare , försäkringsrådgivare , försärkingsrådgivning , service, serviceyrke, kundbetjäning, kundhantering, kundbemötande, service minded, callcenter, lediga tjänster
Ansök snabbt här!

... eller på vanligt sätt längre ned.

Tillbaka till lediga tjänster

Du söker tjänsten via formuläret nedan

Fyll i med LinkedIn