Länsförsäkringar Stockholm söker kollegor till Kundcenter säljteam


Länsförsäkringar Stockholm söker nu flera kollegor till Kundcenter. Kundcenter är en del av Affärsområde Privat som ansvarar för majoriteten av företagets totalt 500 000 kunder. Vi är ett kundägt bolag och de flesta kundkontakterna sker hos oss. Därmed har vi det viktigaste ansvaret, det vill säga att bemöta och ta hand om våra kunder på bästa sätt! Vi söker därför dig som drivs av att hålla hög kvalité i mötet med kund, som vill tillgodose våra kunders trygghet och som förstår att service och försäljning hänger ihop.

Om tjänsten
Som medarbetare i vårt Kundcenter kommer du i huvudsak att arbeta med inkommande samtal från både nya och befintliga kunder. Ditt ansvar är att vara behjälplig i kundernas försäkringsärenden vilket innefattar att ge anpassade lösningar för kundernas olika behov. I rollen inkluderas också att arbeta med merförsäljning, vilket innebär att utgå från kundens situation och utifrån det erbjuda tilläggsprodukter och lösningar som kunden kan tänkas behöva eller vilja ha.

Dina dagar kommer med andra ord att fyllas av kundkontakt och försäljning i nära samarbete med drivna, målinriktade och trevliga kollegor. Vad som kännetecknar vårt Kundcenter är den härliga atmosfären där fokus ligger på att ge servicesamtal i världsklass samt att uppnå företagets uppsatta kvalitets- och resultatmål. Länsförsäkringar Stockholm ägs av våra kunder, och vi strävar alltid efter att ge dem det bästa bemötandet och vårt högsta engagemang! Vår vision är att bli Stockholmarnas mest omtyckta företag.

Då vårt Kundcenter har generösa öppettider kommer arbetstiden att variera och förläggas både på dag- och kvällstider, vardagar och helger.

Vem är du
Vi söker dig som jobbat med service och kundkontakt tidigare, gärna med inslag av försäljning. Har du telefonvana är det starkt meriterande. Du är flytande i svenska och duktig på att kommunicera, både i tal och skrift. Vi ser erfarenhet och kunskap från försäkringsverksamhet som ett plus. Vidare söker vi dig som drivs av att ge kunden ett professionellt, serviceinriktat och engagerat bemötande. Hos oss går sälj och service hand i hand, vi tror därför att du har en säljförmåga (säljande och förtroendeingivande personlighet) alternativt en stor vilja att lära. För att lyckas i rollen sporras du av att arbeta mot uppsatta mål samt att du har förmågan att hantera parallella ärenden och har hög energinivå.

Kompetenser och färdigheter är viktiga men störst vikt läggs vid din personlighet, där egenskaper som relationsbyggande, driven och problemlösande värdesätts högt. Då det är ett öppet klimat på företaget har du lätt för att samarbeta och du ser det som en självklarhet att uppmuntra och stötta dina kollegor i deras dagliga arbete samt drivs av att vara en del av ett tävlingsinriktat team.

Vi erbjuder dig
Inledningsvis kommer du få en gedigen introduktion som innehåller bland annat produktkunskap och samtalsteknik, allt för att du ska få de bästa förutsättningar att lyckas i rollen och bli en del av vårt framgångsrika team! Vi sitter i nya, ljusa och moderna lokaler i Solna. Hos oss kommer du bli del av ett sammanhållet team som hittar på saker tillsammans, både på och efter arbetet. Goda resultat belönas och här finns goda utvecklingsmöjligheter. Så om du är en driven person som brinner för att utvecklas, då är vi rätt arbetsplats för dig!

Övrig information

Placering: Solna, Stockholms län
Omfattning: Visstid heltid 12 månader, möjlighet till förlängning.
Start: Början av december 2017
Ansvarig rekryterare: Anneli Grundfelt (anneli.grundfelt@nextu.se) 070-770 78 96

Ansökan
Länsförsäkringar Stockholm har valt att samarbeta med rekryterings- och bemanningsföretaget Next u i denna rekrytering. Sök jobbet genom att fylla i formuläret längst ner i annonsen på Next u’s hemsida. Jobbet är ansökningsbart så länge annonsen finns uppe på hemsidan. Vi håller intervjuer löpande.
  
Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget
Länsförsäkringar Stockholm ingår under Länsförsäkringar AB tillsammans med 22 andra länsförsäkringsbolag. Grunden till dagens Länsförsäkringar Stockholm lades 1844, då Stockholms Stads och Stockholms läns brandstodsbolag bildades. Sedan dess har vi sett Stockholm växa upp och bli en urban storstad och i alla tider har vi följt våra kunder och hjälpt till att skapa trygghet i vardagen. Länsförsäkringar Stockholm är ett kundägt ömsesidigt försäkringsbolag, vilket betyder att hos oss är det kunderna som är ägare. Sveriges mest nöjda privatkunder inom bank, försäkring och pension hittar du hos Länsförsäkringar.

Om Next u

Next u är rekryterings- och bemanningsföretaget som tittar på människor, inte papper. Vi vet att det är människor som gör skillnaden mellan bra företag och fantastiska företag. Det är därför vi arbetar med videobaserade tjänster. Då får du en mer rättvis bild av både kandidater och jobb - inte bara tjusiga ord i ett CV eller i en annons. För att läsa mer om hur vi jobbar, besök gärna vår hemsida www.nextu.se 

[ Sökord: kundservice , kundtjänst , kundsupport , kundservicemedarbetare , kundsupportmedarbetare , kundservicemedarbetare , försäkring , försäkringar , säljande , sälj , merförsäljning , försäljning , Länsförsäkringar , Länsförsäkring , service , kundcenter ] Tillbaka till lediga tjänster

Du söker tjänsten via formuläret nedan

Fyll i med LinkedIn