Kundtjänstmedarbetare till ett varierande och utvecklande arbete

Har du erfarenhet av att arbeta med kundservice och trivs i en bred och varierande arbetsroll? Är noggrann och serviceinriktad egenskaper som beskriver dig? Är du redo att anta en ny lärorik utmaning i din karriär inom kundtjänst? Då kan vi erbjuda den perfekta möjligheten för dig!

Vi söker en kundtjänstmedarbetare till vår kund som är ett kommunalägt aktiebolag med placering i kommun norr om City, Stockholms län. I tjänsten kommer du att hantera kundärenden inom företagets olika affärsområden och erbjuda kunderna den bästa möjliga servicen och lösningen.

Om tjänsten
Som kundtjänstmedarbetare sitter du i hjärtat av företagets verksamhet och är ansiktet utåt mot kund. Här hanterar du varierande och ibland utmanande kundärenden som kräver noggrannhet och en hög servicenivå. Kunderna är både privatpersoner och företag. Du kommer att ingå i företagets kundtjänstteam och jobba med telefon och dator som huvudarbetsredskap samt hantera ärenden i affärssystemet BFU. Dina arbetsuppgifter innefattar att ta emot telefonsamtal och mail från kunder, administration, handlägga och utreda ärenden samt att kunna hjälpa till med övrigt förekommande arbetsuppgifter på avdelningen.

Arbetstider: Mån-fre kl 7.45-16.30. Under sommaren avslutas dagen på fredagar kl 13.00.

Vem är du
Vi söker dig som tidigare har arbetat i kundtjänst och som har erfarenhet av att jobba administrativt. Det är meriterande om du tidigare haft en roll som handläggare.  Du har med fördel erfarenhet av BFU, alternativt att du har en stark förmåga att hantera och lära dig affärssystem. Tjänsten passar dig som stortrivs i rollen som företagets ansikte utåt och att sätta kunden i fokus. Du triggas av att både leverera högklassig service och att få nöjda kunder. Som person ser vi att du är noggrann, prestigelös, positiv och lösningsorienterad. Vidare tror vi också att du har skinn på näsan samt att du tycker om ett växlande och händelserikt arbete.

Vi erbjuder dig
Next u erbjuder dig ett lärorikt bemanningsuppdrag på heltid som pågår i 6 månader med intentionen att gå över till en anställning direkt på kundföretaget.

Övrig information
Placering: Kommun i norra Stockholms län
Omfattning: Hyrköp, vilket innebär att du blir anställd som konsult av Next u i 6 månader, med avsikt att anställningen sedan övertas av kundföretaget. Tjänsten är på heltid.
Start: I augusti eller enligt överenskommelse
Ansvarig rekryterare: Anneli Grundfelt (anneli.grundfelt@nextu.se) 070-770 78 96

Ansökan
Företaget har valt att samarbeta med rekryterings- och bemanningsföretaget Next u i denna bemanning. Sök jobbet genom att fylla i formuläret längst ner i annonsen på Next u’s hemsida. Jobbet är ansökningsbart så länge annonsen finns uppe på hemsidan. Vi håller intervjuer löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!  

Om företaget
Vid en första kontakt med Next u berättar vi mer om företaget.
 
Om Next u
Next u är rekryterings- och bemanningsföretaget som tittar på människor, inte papper. Vi vet att det är människor som gör skillnaden mellan bra företag och fantastiska företag. Det är därför vi arbetar med videobaserade tjänster. Då får du en mer rättvis bild av både kandidater och jobb - inte bara tjusiga ord i ett CV eller i en annons. För att läsa mer om hur vi jobbar, besök gärna vår hemsida www.nextu.se 

[ Sökord: kundtjänst , kundtjänstmedarbetare , kundsupport , kundsupportmedarbetare , kundservice , kundservicemedarbetare , administration , admin , administratör , BFU ] Tillbaka till lediga tjänster

Du söker tjänsten via formuläret nedan

Fyll i med LinkedIn